Onsdag

0kommentarer

Bestämde mig för att ta sovmorgon idag då jag jobbar till 23 ikväll och börjar 07 imorgonbitti. Så därför blev det inte något gym utan körde lite hemmaträning istället. Testade på Tabata-intervaller för andra gången i mitt liv. Första gången orkade jag mig igenom en omgång sedan var jag helt färdig, idag blev det två ;)
 
Morgonträning
Sumokick - 1 tabata-omgång
Bergsklättraren/plankan - 1 tabata-omgång
Sjukgymnastikövningar för ryggen
 
Lagade gröt när jag var klar med träningen, har verkligen längtat efter att äta gröt, men av olika anledningar så som för lite tid, alldeles för hungrig osv. har det inte blivit gröt på flera dagar! Men nu var det dags :)
 
Fiberhavregrynsgröt
1 dl fiberhavregryn (mycket godare än vanliga och faktiskt billigare)
2,25 dl vatten
2 msk solrosfrön
Massa kanel
 
Blanda allt i en kastrull och koka upp tills gröten har blivit lagom tjock. Ett tips är att använda en kastrull med tefloninsida då den är lättare att rengöra sen. Sedan är det bara att toppa med något man tycker om, min favorit är hackat äpple och kokosflingor!
 

Kommentera

Publiceras ej