Scones

0kommentarer

Efter den rejäla storhandlingen var jag helt slut och att ställa sig vid spisen för att laga middag kom inte ens på tal! Så istället gjorde jag scones :)
 
Två scones
1 mosad banan
2 dl fiberhavregryn
2 tsk bakpulver
1 dl mandelmjöl
en nypa salt
4 msk yoghurt (i mitt fall blev det med vaniljsmak för det var det jag hade hemma)
 
Rör ihop allt och lägg ut på en plåt med bakplåtspapper. Forma scones och platta ut dem ordentligt. Skär ett kors i dem och grädda i 225°C i ca 10-15 minuter. Jätteviktigt att ni håller koll i ugnen så att de inte bränns då tiden kan variera från ugn till ugn och gång till gång. Servera med något gott pålägg! I mitt fall blev det smör och ost, mums :)
 
Ursprungsreceptet hittade jag hos Gabriella, men som ni ser har jag modifierat det lite. 
 
Alla ingredienserna rörs ihop i en bunke.
De blev verkligen supergoda!
 

Kommentera

Publiceras ej