Hello my old friend

0kommentarer

Släppade mig iväg till gymmet för första gången på jag vet inte hur länge. Tycker inte om att vara där på kvällarna då det myllrar av folk, under dagen passar mig bättre. Körde styrka först (se nedan) och sedan 17 minuter intervall på löpbandet, skulle egentligen hållit på i 35 minuter men kroppen sa tvärt ifrån. Är dock väldigt nöjd eftersom det var länge sedan jag sprang 17 minuter i ett svep :)
 
Styrketräningsprogrammet som jag körde har jag haft sedan jag var 17 år och tränade i Falköping. Så för att göra det enkelt för mig har jag utgått från det och sedan tagit bort övningar som jag inte gillar och istället lagt till några andra. Har sedan delat upp muskelgrupperna på två dagar så att kroppen har tid att återhämta sig mellan passen, något som är oerhört viktigt för annars bryter man bara ned musklerna!
 
Dag 2 - rygg, triceps, axlar och bröst

Latsdrag 6x3 - 30 kg
Rodd i maskin 8x3 - 7,5 kg
 
Triceps fria vikter 10x3 - 3 kg
Triceps i maskin 8x3 - 6 kg
 
Fjärilslyft 8x3 - 3 kg
Axelpress 10x3 - 2 kg
Axlar 90° 8x3 - 3-2-3 kg
 
Bröst i maskin 6x3 - 10-7,5-7,5 kg
 
Eftersom det var första gången jag körde passet chansade jag på vilka vikter jag kunde använda, tills nästa gång kommer det nog att bli lite justeringar :)

Kommentera

Publiceras ej