Mellis ska vara smidigt!

0kommentarer

För mig är det viktigt att jag äter frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål varje dag. Dock är det inte alltid så smidigt att få med sig nyttiga och mättand mellanmål som inte tar allt för lång tid att förbereda eller som fyller hela väskan. Ett tips är att spara plastburkar som det varit kesella, crème fraîche eller liknande i, diska ur dem och sedan återanvända dem. Jag brukar fylla mina med kesella, goda bär eller frukter och lite kokosflingor. På så sätt får jag med mig ett mellanmål som är mättande och gott samtidigt som det knappt tar någon plats i väskan! Andra bra alternativ är avokado, en frukt och en näve nötter, fullkornsmackor med bra pålägg, en färdigblandad smoothie eller en hembakad proteinbar. Så nu finns det ingen anledning att köpa den där kanelbullen på fiket eller något annat onyttigt bara för att du är hungrig, nu kan du alltid ha ett nyttigt alternativ i väskan :) Och ska jag vara ärlig tycker jag att mitt kesellamellanmål är bra mycket godare än en torr kanelbulle ;)

Kommentera

Publiceras ej