Modern dans - I love it!

0kommentarer

Första danspasset avklarat och jag fullkomligt älskar det!! Härligt att jobba med kroppen på ett sätt som man inte är van vid. Är övertygad om att det kommer kännas i musklerna imorgon efter allt snurrande, sparkande, hoppande och golvrullande, men det är det så värt! Torsdagar kommer definitivt bli min favorit-träningsdag :D Insåg även vilka muskler som man använder i dansen och har tänkt börja träna dem ordentligt för att orka med vissa av stegen, så det kommer bli en liten extra push att komma igång ordentligt med styrka och kondition, win-win ;)
 
Så ett tips till dig som kanske inte tycker att gymmet är det roligaste stället att hänga på, testa något annat istället. Dans, klättring, simning, thaiboxning, pilates, badminton, friidrott.. ja listan kan göras hur lång som helst! Även om jag kommer att kompletera mina danslektioner med annan träning är det givetvis inget krav, det är bara det att min kropp behöver det för att orka med. Alla är vi olika och jag är övertygad om att det finns någon träningsform för alla, så ut och testa på tills du hittar den som passar bäst för just dig! Jag vet iaf att jag har hittat en storfavorit :)
 
  
 

  
Lite inspiration <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej