Långsiktiga mål

1kommentarer

Nu har jag funderat, tänkt, analyserat och äntligen bestämt mina långsiktiga mål. Vart vill jag vara om drygt 6 månader, hur vill jag må, hur ska jag se ut och hur ska min kropp kännas? Resultat blev en tankekarta där jag skrev ned mina stora mål och sedan vad jag måste göra på för att kunna nå dit, vilket kommer att bli mina delmål. Tidsramen är fram till sista januari 2014. Det bli 6 1/2 månad ungefär, så jag har tid på mig att lyckas!
 
Ber om ursäkt för något suddig bild..
 

Målen är alltså:
* Springa 1 mil
* Bli av med mina ryggproblem
* Ha fettprocent 20% och mått runt midjan 62 cm
* Vara tillfreds med min kropp och själ <3
 
Två och en halv mättbara och en och en halv luddig. Den halva är om jag har blivit av med mina ryggproblem, något som kommer vara svårt att mäta eftersom jag ibland inte känner av någonting och sedan helt plötligt slår det till igen.. Men jag tänker att jag håller lite koll på hur ofta jag får ont och om det blir bättre eller sämre under den här tiden, på så sätt får jag iaf lite att gå efter :) Om jag klarar av att springa en mil så har jag ju klarat det och likaså när det gäller fettprocent och midjemått, antingen så har jag nått de målen eller inte. Fast det är klart att jag ska lyckas! Sista målet kommer nog att bli svårast att mäta, men där tänkte jag att jag ska föra en reflektionsdagbok varje (om jag hinner) kväll där jag skriver hur jag mår, hur jag känner mig, hur min kropp känner sig och liknande. Sen kan jag jämföra nu och 6 månader framåt om jag faktiskt känner mig mer tillfreds. 
 
Tror att det kommer att bli riktigt bra det här och jag är supertaggad nu när jag har något konkret att sikta mot! Så hejja mig ;)
 
 

1 kommentarer

Fru W

14 Jul 2013 23:17

Ja men heja dig hör du! Satsar också på milen, tanken var att jag skulle köra igår. Men så fick jag problem med vaderna?!? Aldrig haft förut!

Jag vill förresten komma och hälsa på några dagar snart. Jag jobbar helg hela juli, men du kanske är ledig några vardagar? Så kan vi åtta mål och motivation hela natten lång. Vi kan väl höras?

Kram

Svar: Tackar :) Ja, jag läste det, usch vad jobbigt :( Vet du vad det kan bero på?
Ringde dig nyss faktiskt, men kom på att du kanske sover.. Vore superkul att ses! Är ledig från tisdag klockan 15 till fredag klockan 15 vecka 30, då kanske vi kan ses? Och prata mål och motivation och allt sånt :D
minsparkibaken.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej