30 dagar - here we go!

1kommentarer

Har bestämt mig för att testa 30 dagar utan vetemjöl och socker. Har redan dragit ned väldigt mycket sedan jag började tänka mer på kost och träning, dock äter jag det fortfarande i små mängder. Ibland blir det en skiva osötat bröd till frukost eller mellanmål och trots att det är av de nyttigare brödalternativen så innehåller det ändå lite vetemjöl och en gnutta socker. Men nu har jag bestämt mig för att testa 30 dagar helt utan.
 
Anledningen till det är att jag väldigt lätt får utslag och speciellt rodnader i ansiktet (känns nästan som att det är inflammerat ibland..) och oavsett hur noggrann jag är med rengöring, återfuktning och allt sådant så hjälper det inte. Jag har alltid haft problem med huden, alla fall sedan puberteten. Det har visserligen blivit bättre nu när jag blivit äldre, men jag har ändå perioder då det känns som att inget hjälper... Och det är inte så roligt när jag har ett yrke som innebär att jag träffar människor hela tiden (är receptionist på hotell)!
 
Fick tips av en kollega att sluta med vitt vetemjöl och socker. Hennes vännina hade gjort det och hon hade sett resultat efter bara tre veckor. Jag ger det 30 dagar och ser om det blir några resultat, antagligen kommer jag fortsätta att undvika socker och vetemjöl därefter också, men då gör det inget om jag kanske tar en bulle till fikat någon gång ibland. Men dessa 30 dagar ska jag vara stenhård, inget fusk överhuvudtaget! Det är "tur" att min syster inte får äta vetemjöl (tycker givietvis synd om dig Gabriella, men du förstår vad jag menar), för hon lägger hela tiden upp goda recept som är helt vetemjölsfria. Så det är perfekt grund för mig att börja med innan jag har hittat en rutin där man inte använder mjöl :) Mina 30 dagar börjar nu!
 
 
30 dagar, Hejja Hejja, Inget vetemjöl och socker, Kost, Våga vägra fusk!,

1 kommentarer

Fru W

28 Jun 2013 17:31

Jag är helt med dig ;) Lycka till!

Svar: Tack! :)
minsparkibaken.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej