Back on track

0kommentarer

Superglad Emelie har tränat för första gången på över en vecka! Jag vet att jag bestämt mig för att inte träna förens imorgon, men jag fuskade lite och tränade redan idag ;) Dock tog jag det väldigt lugnt och kände efter hur mycket jag orkade. Så himla skönt att ha kommit igång! Imorgon kommer bli lite mer av en vilodag, ska försöka få in en långpromenad, men annars ska jag bara ta det lugnt, låta kroppen vila lite till och se hur jag mår, så att jag inte får tillbaka hostan, febern och huvudvärken. Men det tror jag inte, känns inte så nu iaf :) Om jag fortfarande mår bra efter imorgon blir det gym både tisdag och onsdag, sedan blir det mestadels kondition eftersom jag ska bort hela midsommarhelgen och de inte har något gym där. Fast det kan nog vara ganska bra för då kommer jag igång med konditionen, något som jag inte riktigt har lyckats med hittills. Syrran ska också med på midsommarfirande och hon gillar ju att träna så vi ska nog kunna köra slut på oss tillsammans! Sen har vi ju med varsin pojk också, de vill nog också röra på sig efter all mat som kommer att bjudas på så det kan nog bli riktigt bra det här!
 
Nu till dagens träning. Körde bröst, axlar och triceps. Tränade med två kompisar som hade ett annat program, hakade på dem lite när de körde plankan så det blev lite mage också..
 
Bröst, axlar & triceps (+ lite mage)

Sittande axelpress 8x3 - 5-6-6 kg
Liggande flies 8x3 - 5 kg
Bänkpress 8x3 - 20 kg
Uppright rows 8x3 - 15 kg
Triceps kickbacks 8x3 - 8 kg
"Helvetsaxlar" 8x2 - 2 kg (kompisarnas namn på en axelövning som är lite svår att förklara, väldigt jobbig dock!)
Triceps pulldowns 8x3 - 10 kg
Plankan - 30s/45s/45s
Efter detta var jag helt slut, men oj vad skönt det var att äntligen få röra på kroppen igen! Resten av kvällen kommer att spenderas i soffläge med en bra bok, jordgubbar och en kopp te :) 

Kommentera

Publiceras ej