Intervaller

0kommentarer

Har precis kommit hem från en löprunda runt Munksjön. Körde intervaller, vilket jag tycker är mycket roligare att köra än att bara lunka på i samma tempo. Jag tänker inte lika mycket på att jag springer, eftersom jag måste hålla koll på tider och tempoväxlingar. Dagens intervall blev 5 min lugn jogg (puls 170-180) och 3 min snabb jogg (puls 190-200) gånger 4. Använde faktiskt pulsklocka för första gången idag och jag gillade det skarpt! Så lätt att hålla koll så att jag höll det tempot som jag ville hålla. Ska jag vara ärlig kände jag mig ganska cool också, lite professionell sådär ;) 
 
Distans - 5,92 km
Total tid - 42,25 min
Löptid - 32 min
Genomsnittstid - 7,10 min
 
Den här rundan blev det. Älskar att springa längs med vattnet!
 
Intervaller, Löpning, Munksjön, Träning,

Kommentera

Publiceras ej