Konditionsträning!

0kommentarer

Har äntligen blivit av med min förkylning! Den har verkligen suttit i länge, men bara varit lite sådär halvdan den sista veckan. I vanliga fall brukar jag köra igång med träningen när jag börjar känna mig lite bättre, men det brukar resultera i att jag bara bli sjuk igen, så den här gången såg jag till att bli ordentligt frisk :)
 
Så igår blev det en vända till gymmet där jag körde 30 minuter gång/jogg på löpbandet. Har inte sprungit på länge och vill inte gå ut för hårt på en gång. Jag har skapat en spelningslista med varannan låt lugn och varannan låt lite mer upptempo. På det sättet blir det lite roligare att köra intervallträning utan att man hela tiden tittar på klockan, istället lyssnar man färdigt på en låt och så byter man tempo när nästa börjar. Var riktigt trött efter konditionen (kände att förkylningen verkligen kört slut på kroppen), men bestämde mig för att köra lite mage/rumpa-träning via Nikes NTC-app. Blev dock lite halvdant eftersom jag inte riktigt hade ork eller motivation till det, men bättre än ingenting :) Förstörde sedan allt genom att fira en kompis födelsedag där det både blev alkoholhaltiga drycker och födelsedagstårta, men sådana kvällar får man ha någon gång emellanåt ;)
 

Kommentera

Publiceras ej